Bent u nieuwsgierig naar de overeenkomsten tussen collega’s en apen? Dan is dit de ideale workshop voor u en uw gezelschap! Deze korte workshops van twee uur nemen de deelnemers mee in de wereld van de apen. Deze workshops zijn bedoeld als afwisseling op bijvoorbeeld een dag vergaderen in ons dierenpark of als aanvulling op een (bedrijfs-)uitstapje.
De mogelijke thema’s zijn:
Gedrag dat we dagelijks vertonen op de werkvloer is vaak minder rationeel dan we denken. Het kletsen bij de koffieautomaat, het imponeren van de baas, complimentjes uitdelen, de behoefte aan een eigen werkplek en het schouderklopje zijn basale oer gedragingen die we zien bij mensen en apen. Natuurlijk zijn de gedragingen die we bij gorilla’s en bonobo’s zien uiterlijk anders, maar de bedoeling en functie zijn hetzelfde. Ook de kracht van samenwerken en de kern van goed leiderschap kunnen we ontdekken bij de apen.
Deze workshop is niet alleen bedoeld als een leuke en boeiende ontdekking in de dierentuin, het is meer. De inzichten die u opdoet neemt u mee naar uw eigen werkomgeving en helpen u gedrag te begrijpen. Wie gedrag begrijpt kan het effectiever beïnvloeden en beter samenwerken.
Klantgerichtheid, gastvrijheid, goede service, de burger of patiënt centraal, termen die we overal tegenkomen. Er is niets belangrijker voor een organisatie dan de klant maar toch stoeien we er allemaal mee: hoe zorgen we dat die klant terugkomt, de patiënt tevreden is en de gast zich koning voelt? De oplossing en de lessen liggen bij de verleidingsprocessen van de apen want vrijwel alle sociale interacties zijn gebaseerd op dezelfde principes: die van binding, aandacht en het verleiden. Het gaat altijd om een relatie, hoe kort of lang deze ook duurt. En je hoopt altijd dat de ander terugkomt en dat hij of zij er vooral een goed gevoel aan overhoudt en positief over je praat. Kortom: klantbinding heeft veel te maken met het proces van verliefd worden, en misschien is een wederzijdse verliefdheid tussen klant en leverancier wel precies wat je nodig hebt! Deze workshop gaat op een leuke manier in op de relaties die we aangaan met klanten en biedt een kijkje in de spiegel. Aan de hand van het gedrag van apen krijg je handvatten over hoe je klanten kunt verleiden, de verliefdheid kan aanwakkeren en een langdurige relatie met ze kunt onderhouden.
De workshops beslaan ruim twee uur en bestaat uit twee delen, namelijk een inleiding met filmmateriaal in een zaal. Hier zal uitleg volgen over de overeenkomsten tussen mensen en apen en wat we kunnen leren van onze verre neven. Het tweede deel is een thematische rondwandeling. Bij de apen wordt gezocht naar de overeenkomsten tussen het gedrag van apen en mensen.
De workshop is te boeken voor groepen van minimaal 10 personen. Een overzicht van de kosten vindt u in onze informatiemap. Voor meer informatie over kunt u contact opnemen met de afdeling Sales & Events.