Kruip in de huid van een diermanager
Terug

Kruip in de huid van een diermanager

dinsdag, 08 december 2015
Kruip in de huid van een diermanager

Kruip in de huid van een diermanager

Voor welke uitdagingen worden diermanagers in een modern dierenpark geplaatst? En wat moeten dierentuinen allemaal ondernemen om hun dieren goed te kunnen houden? Dit soort vragen stellen veel bezoekers zich als zij een dagje uit gaan naar een dierenpark. Burgers’ Zoo biedt zakelijke gasten nu de mogelijkheid om als teambuildingsactiviteit op creatieve en interactieve wijze met actuele vraagstukken aan de slag te gaan. 

De meest effectieve diermanager

Weet u als diermanager de beste combinaties te maken voor het fokprogramma voor aardvarkens? En slaagt u erin om alle vissen te tellen in een levend koraalrif van 750.000 liter water? Pas bovendien op, want misschien saboteren enkele van uw groepsgenoten met een geheime agenda doelbewust de workshop!

Creatieve praktijkvoorbeelden

Burgers’ Zoo is coördinator van het Europese Stamboek voor aardvarkens. Zakengasten ervaren heel concreet voor welke managementvraagstukken een coördinator van dit fokprogramma kan komen te staan. Welke dieren zijn genetisch de beste match, daarbij ook rekening houdend met het fokprogramma in zijn geheel?

Wie is de mol?

De dierverzorgers en de curator van de Ocean komen jaarlijks voor het praktische probleem te staan dat ze graag willen weten hoeveel vissen er nu in het levende koraalrifaquarium van 750.000 liter zwemmen. Hoe tel je al die bewegende vissen? Hoe pak je zoiets als team gestructureerd aan? Als extra spelelement kunnen in het geheim vooraf één of meerdere mollen zijn aangewezen die alles doen om de opdracht op slinkse wijze te saboteren. Wie ontdekt de verraders in de groep?

Interesse?

Burgers’ Zoo heeft diverse zakelijke activiteiten ontwikkeld die de bijzondere locatie van het Safari Meeting Centre verder tot zijn recht laten komen. Door combinaties te maken van de biologische kennis die in het dierenpark aanwezig is en deze te vertalen naar actuele managementvraagstukken die heel herkenbaar zijn voor zakelijke gasten, kunnen zakelijke bijeenkomsten naar wens van de klant verder worden verrijkt en verdiept. Meer informatie over 'Kruip in de huid van' vindt u hier.

Reacties


Meer nieuws


Dit ​moet je doen voor een soepele registratie bij jouw evenement 

Dit ​moet je doen voor een soepele registratie bij jouw evenement 

woensdag, 11 december 2019

Het registratiemoment is vaak een van de eerste contactmomenten die je hebt met je bezoekers. Je hoopt natuurlijk dat ze met volle teugen genieten van al je goede presentaties, maar je krijgt niet snel nog een kans om een eerste indruk te maken. Met zo’n goede eerste indruk voorkom je dat mensen niet op komen dagen. Daarom is juist het registratiemoment een belangrijk punt om goed op orde te hebben. In dit artikel bespreken we wat je kunt doen om de registratie soepel te laten verlopen.

Lees meer
Arnhem het podium voor een meerdaags event

Arnhem het podium voor een meerdaags event

vrijdag, 22 november 2019

en internationaal event organiseren in Nederland.. vaak wordt er dan gekozen voor Amsterdam. Maar Nederland heeft uiteraard veel meer te bieden, zo bewijst Wisse Kommunikatie met het ‘Data Know Better’-event dat zij oktober dit jaar organiseerde. De organisatie besloot het over een andere boeg te gooien en het internationale gezelschap in Arnhem te ontvangen. 

Lees meer
Zo organiseer je een duurzaam evenement

Zo organiseer je een duurzaam evenement

woensdag, 30 oktober 2019

Duurzaamheid en zorg voor onze wereld moet bij iedereen inmiddels wel een punt op de agenda zijn. Als bedrijf wil je natuurlijk graag laten zien dat je hard probeert bij te dragen aan een betere wereld. Dat doe je door je eigen bedrijfsvoering te verduurzamen, maar je laat het ook zien door dingen je je organiseert.

Lees meer