Kruip in de huid van een diermanager
Terug

Kruip in de huid van een diermanager

dinsdag, 08 december 2015
Kruip in de huid van een diermanager

Kruip in de huid van een diermanager

Voor welke uitdagingen worden diermanagers in een modern dierenpark geplaatst? En wat moeten dierentuinen allemaal ondernemen om hun dieren goed te kunnen houden? Dit soort vragen stellen veel bezoekers zich als zij een dagje uit gaan naar een dierenpark. Burgers’ Zoo biedt zakelijke gasten nu de mogelijkheid om als teambuildingsactiviteit op creatieve en interactieve wijze met actuele vraagstukken aan de slag te gaan. 

De meest effectieve diermanager

Weet u als diermanager de beste combinaties te maken voor het fokprogramma voor aardvarkens? En slaagt u erin om alle vissen te tellen in een levend koraalrif van 750.000 liter water? Pas bovendien op, want misschien saboteren enkele van uw groepsgenoten met een geheime agenda doelbewust de workshop!

Creatieve praktijkvoorbeelden

Burgers’ Zoo is coördinator van het Europese Stamboek voor aardvarkens. Zakengasten ervaren heel concreet voor welke managementvraagstukken een coördinator van dit fokprogramma kan komen te staan. Welke dieren zijn genetisch de beste match, daarbij ook rekening houdend met het fokprogramma in zijn geheel?

Wie is de mol?

De dierverzorgers en de curator van de Ocean komen jaarlijks voor het praktische probleem te staan dat ze graag willen weten hoeveel vissen er nu in het levende koraalrifaquarium van 750.000 liter zwemmen. Hoe tel je al die bewegende vissen? Hoe pak je zoiets als team gestructureerd aan? Als extra spelelement kunnen in het geheim vooraf één of meerdere mollen zijn aangewezen die alles doen om de opdracht op slinkse wijze te saboteren. Wie ontdekt de verraders in de groep?

Interesse?

Burgers’ Zoo heeft diverse zakelijke activiteiten ontwikkeld die de bijzondere locatie van het Safari Meeting Centre verder tot zijn recht laten komen. Door combinaties te maken van de biologische kennis die in het dierenpark aanwezig is en deze te vertalen naar actuele managementvraagstukken die heel herkenbaar zijn voor zakelijke gasten, kunnen zakelijke bijeenkomsten naar wens van de klant verder worden verrijkt en verdiept. Meer informatie over 'Kruip in de huid van' vindt u hier.

Reacties


Meer nieuws


Wat je niet moet vergeten bij het versturen van de uitnodigingen

Wat je niet moet vergeten bij het versturen van de uitnodigingen

woensdag, 11 maart 2020

Het versturen van een uitnodiging klinkt simpel, maar er komt meer bij kijken dan je denkt. Je begint met aankondiging van je event voordat je de officiële uitnodiging verstuurt, en vraag je aan je gasten of ze die datum vrij kunnen houden. Maar naar wie mag je die uitnodiging eigenlijk allemaal sturen? En wat zet je dan in zo’n uitnodiging?

Lees meer
De hyena hoeft geen Facebook

De hyena hoeft geen Facebook

vrijdag, 21 februari 2020

Mensen raken al sinds mensenheugenis geïnspireerd door de natuur. Allereerst natuurlijk omdat we er zelf deel van uitmaken. Maar daarnaast kunnen we ook veel leren van dieren en natuur. 

Lees meer
Eventlocatie nodig? Denk verder dan de Randstad

Eventlocatie nodig? Denk verder dan de Randstad

woensdag, 15 januari 2020

In de zoektocht naar een goede eventlocatie, denken veel event organisatoren snel aan (grote) steden in de Randstad. Grote kans dat je zoekt op “eventlocatie Amsterdam” of “congrescentrum Utrecht”. Is dit wel de juiste manier om te zoeken naar een locatie? Je wilt namelijk een eventlocatie die goed bereikbaar is en dat zijn de locaties in bijvoorbeeld Amsterdam of Utrecht lang niet altijd. En de geografische locatie is ook niet alles, blijkt. Wat is nu echt belangrijk bij het zoeken (en vinden) van jouw ideale eventlocatie?

Lees meer